مجازی سازی چیست؟

چهارشنبه 8 بهمن 1399
23:36
فاطمه


مجازی سازی یا Virtualization همانطور که از نام آن پیداست ، یک نسخه مجازی از یک مورد فیزیکی را ایجاد می کند. در یک مرکز داده ، معمولاً موارد مجازی شده شامل سیستم عامل ها ، سرورها ، دستگاه های ذخیره سازی یا دسکتاپ است.

با مجازی سازی ، فناوری هایی مانند برنامه ها و سیستم عامل ها به دور از سخت افزار یا نرم افزار زیر آنها انتزاع می شوند. مجازی سازی سخت افزار شامل ماشین های مجازی (VM) است که جای یک کامپیوتر "واقعی" با سیستم عامل "واقعی" را می گیرد.

سیر تحول مجازی سازی

چند دهه پیش ، مجازی سازی سیستم عامل (OS) متولد شد. در این فرم ، از نرم افزار برای اجازه دادن به سخت افزار به طور همزمان چندین سیستم عامل استفاده می شود. این فناوری با استفاده از رایانه های اصلی ، مدیران فناوری اطلاعات را قادر می سازد تا از صرف هزینه های پردازش زیاد پرهیز کنند.

از دهه 1960 ، مجازی سازی و ماشین های مجازی (VM) فقط با چند فریم اصلی که قطعات بزرگ و بدقواره ای بودند و دارای قابلیت به اشتراک گذاری زمان بودند ، شروع به کار کردند. قابل توجه ترین این دستگاه ها IBM 360/67 است که در دهه 1970 به عنوان اصلی در دنیای رایانه های اصلی تبدیل شد. طولی نکشید که در دهه 1980 ماشین های مجازی وارد قلب کامپیوتر های شخصی شدند.

اما تصویب جریان اصلی مجازی سازی تا اواخر دهه 80 و اوایل دهه 90 آغاز نشد. در حالی که امروزه برخی از ماشین های مجازی مانند سیستم های اصلی IBM هنوز مورد استفاده قرار می گیرند ، اما محبوبیت آنها تقریباً چندان زیاد نیست و تعداد کمی از شرکت ها شبکه های اصلی را به عنوان یک ماده اصلی تجاری در نظر می گیرند. اولین مشاغلی که ماشین مجازی را به جریان اصلی در آورد ، Insignia Solutions بود که یک SoftPC ، شبیه ساز نرم افزار مبتنی بر x86 را ایجاد کرد. این موفقیت باعث تشویق سازمانهای بیشتری - یعنی اپل ، نوتانیکس و بعداً سیتریکس - شد تا محصولات مجازی سازی خود را ارائه دهند.

مجازی سازی چگونه کار می کند؟

یکی از مهمترین دلایلی که مشاغل از فناوری مجازی سازی استفاده می کنند مجازی سازی سرور است که از یک هایپروایزر برای "تکثیر" سخت افزارها استفاده می کند. در یک محیط غیر مجازی ، سیستم عامل مهمان (سیستم عامل) معمولاً همراه با سخت افزار کار می کند. هنگام مجازی سازی ، سیستم عامل همچنان مانند سخت افزار کار می کند و به شرکت ها اجازه می دهد از همان عملکردی که بدون سخت افزار انتظار دارند لذت ببرند. اگرچه عملکرد سخت افزار در مقابل عملکرد مجازی همیشه یکسان نیست ، مجازی سازی هنوز کار می کند و ترجیح داده می شود زیرا اکثر سیستم عامل های مهمان نیازی به دسترسی کامل به سخت افزار ندارند.

در نتیجه ، مشاغل می توانند از انعطاف پذیری و کنترل بهتری برخوردار شوند و هرگونه وابستگی به یک سخت افزار را از بین ببرند. به دلیل موفقیت در مجازی سازی سرور ، مجازی سازی به سایر مناطق مرکز داده از جمله برنامه ها ، شبکه ها ، داده ها و دسکتاپ ها سرایت کرده است.

7 نوع مجازی سازی

مجازی سازی انواع مختلفی دارد که در ادامه به آن ها اشاره شده است:

· مجازی سازی سیستم عامل - همان ماشین های مجازی

· مجازی سازی سرور

· مجازی سازی برنامه

· مجازی سازی دسکتاپ

· مجازی سازی شبکه

· مجازی سازی سخت افزار

· مجازی سازی ذخیره سازی

مزایای مجازی سازی

به زبان ساده ، راه حل های مجازی سازی مرکز داده شرکت شما را ساده می کند. این موضوع در حالی که انعطاف پذیری مورد نیاز در مرکز داده مدرن را فراهم می کند ، پیچیدگی در به کارگیری و مدیریت یک راه حل مجازی را دور می زند.

ناگفته نماند ، مجازی سازی می تواند با کاهش هزینه های برق ، سرمایش و سخت افزار ، به ایجاد "IT" محیطی "سبزتر" کمک کند. اما صرفه جویی در هزینه تنها مزیت انتخاب راه حل های مجازی نیست. در اینجا دلایل بیشتری وجود دارد که سازمان ها مجازی می شوند:

مجازی سازی میزان سرورهای مورد نیاز سازمان را به حداقل می رساند و به آنها اجازه می دهد تا میزان گرمایش مرتبط با مرکز داده سنگین سرور را کاهش دهند. هرچه مرکز داده شما "درهم و برهمی" فیزیکی کمتری داشته باشد ، به هزینه و تحقیق کمتری نیاز دارید تا بتوانید در آن اتلاف گرما را انجام دهید.

وقتی نوبت به پس انداز می رسد ، به حداقل رساندن سخت افزار مهم است. با مجازی سازی ، سازمان ها می توانند میزان استفاده از سخت افزار خود را کاهش دهند و از همه مهمتر ، تعمیر و نگهداری ، خرابی و اضافه کاری برق را کاهش می دهند.

مجازی سازی ، پیاده سازی مجدد سرور جدید را ساده و سریع می کند. در صورت مرگ یک سرور ، عکسهای فوری ماشین مجازی می توانند در عرض چند دقیقه به کمک شما بیایند.

پشتیبان گیری با مجازی سازی بسیار ساده تر است. ماشین مجازی شما می تواند پشتیبان گیری کرده و عکس های فوری در طول روز بگیرد ، بنابراین شما همیشه بیشترین داده های موجود را در اختیار دارید. بعلاوه ، می توانید ماشین های مجازی خود را بین سرورها جابجا کنید و می توان آنها را سریعتر جابجا کرد.

همانطور که بیشتر مرکز داده خود را مجازی می کنید ، به ناچار رد پای مرکز داده خود و کل رد پای کربن خود را کاهش می دهید. علاوه بر پشتیبانی از این سیاره ، کاهش ردپای مرکز داده شما نیز به طور چشمگیری از سخت افزار ، برق و هزینه های خنک کننده می کاهد.

شما برای آزمایش و آزمایش مجدد در یک محیط مجازی بهتر از محیط سخت افزاری هستید. از آنجا که در هنگام آزمایش خطایی رخ می دهد ، ماشین های مجازی عکس های فوری را نگه می دارند ، در صورت بروز خطا ، می توانید به مورد قبلی برگردید.

مجازی سازی لایه انتزاعی بین نرم افزار و سخت افزار را فراهم می کند. به عبارت دیگر ، ماشین های مجازی از نظر سخت افزاری مفید هستند ، بنابراین می توانید هر دستگاهی را روی هر سخت افزاری اجرا کنید. در نتیجه ، شما قید اتصال مرتبط با قفل فروشنده را ندارید.

وقتی مرکز اطلاعاتی شما به موارد مجازی متکی باشد ، بهبودی در برابر بلایای طبیعی بسیار دردناک تر است و شما در نهایت با خرابی بسیار کوتاهتر و غیرمعمول روبرو خواهید شد. می توانید از عکس های فوری اخیر برای راه اندازی و استفاده از ماشین های مجازی استفاده کنید ، یا می توانید آن ماشین ها را به جای دیگری منتقل کنید.

مجازی سازی می تواند به شما کمک کند مرکز داده خود را "ابری" کنید. یک محیط کاملاً مجازی یا کاملاً مجازی از ابر تقلید می کند و شما را برای سوئیچ ابر آماده می کند. علاوه بر این ، می توانید ماشین مجازی خود را در فضای ابری مستقر کنید.

چرا سازمان ها باید مجازی سازی را انتخاب کنند؟

سازمانهایی که امیدوارند بتوانند فضای IT بیشتر شبیه ابر را دنبال کنند ، باید ابتدا اهداف مجازی سازی را تعیین کنند. مجازی سازی مرکز داده به شما کمک می کند تا از منابع سرور خود بسیار کارآمدتر استفاده کنید. در گذشته ، مشاغل مجبور بودند یک برنامه را مانند ایمیل در یک سرور اختصاص دهند. در این موارد ، مشاغل یا چندین سرور را بیش از حد برای استفاده از برنامه های متعدد خود جمع می کنند یا در کل با مسئله دیگری روبرو می شوند: منابع در کل سرور کم استفاده می شوند.

در هر صورت ، این روش پرهزینه ، وقت گیر و ناکارآمد است. به لطف راه حل های مجازی ، تیم های IT می توانند چندین برنامه ، بار کاری و سیستم عامل را فقط با یک ماشین مجازی اجرا کنند و در صورت لزوم منابع اضافه و حذف شوند. مجازی سازی با مشاغل به راحتی مقیاس می شود. با افزایش و کاهش تقاضا ، به سازمانها کمک می کند تا در بالای استفاده از منابع خود باقی بمانند و با بروز تغییرات سریعتر پاسخ دهند.


[ بازدید : 63 ] [ امتیاز : 4 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به بهترین وبلاگ خبری ایران است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار مشاور گروپ لیزر فوتونا بلیط هواپیما تهران بندرعباس اسپیس تجهیزات عقد و عروسی تعمیر کاتالیزور تعمیرات تخصصی آیفون درمان قطعی خروپف اسپیس فریم اجاره اسپیس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]